چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

دنیای استکبار امروز جنگ مذهبی را راه انداخته و نظامیان صهیونیستی مشکل اساسی را شیعه و ایران می دانند، امروز همه دنیا علیه ما متحد شده اما هیچ کاری از پیش نبرده اند و این به برکت حوزه علمیه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده، امام جمعه مرند شب گذشته در آیین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) این شهر طی سخنانی اظهارداشت: اگرانبیا نبودند بشر با اخلاق و فضایل نیک آشنایی پیدا نکرده و از لجن و تعفن کفر و ناخوشی های اخلاقی نمی توانست تطهیر شود.

وی: یکی از ثمرات بعثت انبیاء را وجود حکومت علوی درایران عنوان کرد و افزود: همه تلاش حضرت امام خمینی(ره) و همفکران ایشان مبتنی بر برپایی دژ محکم حکومت اسلامی و حوزه علمیه بود که به خوبی در کار خود موفق بودند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده تاکید کرد: ملت ایران وقتی می بینند این کشور در مقابل تهاجم های نظامی ، ترورها ، آدم ربایی ها و تحریم ها تا تبلیغات ناجوانمردانه شیطانی سربلند بیرون آمده و محفوظ مانده است، به عظمت جایگاه روحانیت و رهبری و ولایت دینی بیشتر پی می برند.

امام جمعه مرند در همین زمینه به بیدارهای اسلامی اشاره و خاطرنشان ساخت: وقتی کشور مصر با سابقه تاریخی هزاران ساله نمی تواند دستاورد خود را حتی به مقدار یک سال حفظ کند، مردم ما می بینند که جایگاه تبعیت از حوزه و توجه به فرهنگ حوزوی و تبعیت از شخصیت برخاسته از حوزه علمیه چه جایگاه رفیعی است.

امام جمعه مرند در ادامه با اشاره به تلاش غرب و دنیای استکبار در برابر اسلام گفت: دنیای غرب وقتی دید که جهان از دست شان به سرعت در حال خارج شدن است به مبارزه با اسلام و در راس آن با شیعه پرداخت؛ اگر امروز می بینیم فرزند یک خانواده شیعی به رگبار بسته می شود در نتیجه همین سیاست غرب است که افراد تنها به خاطر شیعه بودن  و پیروی از مولای متقیان امام علی(ع) به شهادت می رسند و این درحالی است که انها غافل اند که  در نهایت حق پیروز خواهد شد.

وی ابراز داشت: دنیای استکبار امروز جنگ مذهبی را راه انداخته است و نظامیان صهیونیستی مشکل اساسی را شیعه و ایران می دانند، امروز همه دنیا علیه ما متحد شده اما هیچ کاری از پیش نبرده اند و این به برکت حوزه علمیه است.

 

* طلبه ها به حداقل استراحت و تعطیلی قناعت کنند

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت جهان و نیاز مبرم بیداری های اسلامی به اموزه های اهل بیت و در نتیجه تلاش روحانیت،از افزایش تعطیلی های حوزه های علمیه در چنین شرایطی انتقاد و  تصریح کرد: تعطیلی حوزه علمیه شهر مرند به یک ماه نمی رسد، اگر این مدرسه مبارکه در المپیاد شمالغرب کشور موفق شده و دو سال پی در پی رتبه اول علمی استان را کسب کرده است، نتیجه کاهش تعطیلی های این مدرسه علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با اشاره به اینکه میانگین معدل طلاب مدرسه علمیه شهر مرند 17 و پنجاه و هشت صدم است، تاکید کرد: دروس این مدرسه در چهارم فروردین ماه شروع می شود در حالی که بسیاری از طلاب و مردم در گشت و گذار و تفریح هستند، در ایام تابستان نیز یک ماه پیش از اعلام رسمی ایام شروع تحصیلات حوزوی شروع کردیم چرا که مسئولیت زیاد است و دین غریب.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده تاکید کرد: طلبه ها باید به حداقل استراحت در طول سال قناعت کنند، علامه شیخ حسن ممقانی می گفت ما در طول سال تنها روز عاشورا را تعطیل می کردیم، آیت اله خویی ها، حضرت امام ها، علامه حلی ها و شیخ طوسی ها و بسیاری از علمای مکتب تشیع حتی در روز جمعه نیز تعطیلی به معنای تفریح نداشتند.

امام جمعه مرند همچنین با اشاره به حضور حوزه های علمیه در تمامی عرصه ها گفت: حوزه های شیعه امروز تحت هدایت ها و رهبری های مراجع عظام بویژه مقام معظم رهبری به جایگاه مهم خود بسیار توجه عمیق دارند، هم دست به قلم بردند و هم در عرصه های هنری ورود پیدا کرده اند که این مهم باید بسط و گسترش یابد.

وی خاطرنشان ساخت: ورود حوزه به این عرصه ها موفقیت های خوبی داشته بطوریکه همه شبکه های رادیویی و تلویزیونی که در داخل کشور فعالت می کنند نتوانسته اند به اندازه رادیو معارف که توسط یک فرد حوزوی در شهر قم اداره می شود، موفق باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha